sydney

5 december 2016 - Sydney, Australië

Na een hele tijd op het platteland geweest te zijn nu weer in een grote stad. nu ik kan je zeggen dat dit een behoorlijke verandering is. Na een busreis van ongeveer 9 uur aangekomen op het station, stond ik met mijn rugzak rond me heen te kijken naar de mensen die allemaal haast schenen te hebben. Haha dit heb ik een hele tijd niet gehad in het heerlijke rustige leven in Bellingen. Ik heb een hotel in north sydney maar was redelijk vroeg dus had de tijd om eerst maar eens op mijn gemak ergens te gaan ontbijten. Om me heen te kijken en op onderzoek uit te gaan hoe ik daar ga komen. Het openbaar vervoer in Sydney werkt erg makkelijk. Je koopt een GO card en zet er een bedrag op, het werkt hetzelfde als de ov pas van hier. 20 dollar op gezet en kijken waar ik heen moet. Al vragend kom ik wel waar ik zijn moet, wat dat betreft zijn de mensen hier erg behulpzaam. Het station is gelukkig in de buurt van het hotel waar ik moet zijn dus dat scheelt weer want het is me al opgevallen dat Sydney heel veel heuvels heeft. Ik was erg vroeg dus heb mijn spullen in het hotel afgegeven om later in te checken. Bedacht me om eens vast wat gaan te verkennen. Wanneer ik een 200 meter naar beneden  ben gelopen kom ik bij het water. Dit is een aanlegplaats van de ferry en heb hier uitzicht op de harbour bridge. Aan de overkant van het water zie je het centrum van Sydney, dit zijn vooral wolkenkrabbers een machtig gezicht om te zien en zo bijzonder. Ik had advies gekregen om met de ferry rondom het centrum te gaan, je ziet dan het meeste van sydney. Dit is inderdaad een machtige belevenis, geweldig om deze stad vanuit het water te zien. deze legt aan bij diverse haventjes en kunt dan uitstappen op niet. Op de boot in gesprek geraakt met een vrouw die het heerlijk vind om me het een en ander te vertellen over de geschiedenis van sydney en diverse bezienswaardigheden. Wanneer we Darling harbour bereiken ga ik met haar mee van boord en gaan gezellig een bakkie doen in een van de tenten daar. Na een uur geeft ze me het advies om richting circular quai te gaan. Dit is een gezellig plek waar het beroemde opera house te vinden is en vanuit waar je met de ferry richting Manly kunt gaan. Manly is een bekend en gezellig plaatsje waar ze een geweldig strand hebben. De tocht per ferry is geweldig, je komt langs mooie plekjes en hebt een mooi zicht op hoe Sydney eruit ziet. Wanneer je op de ferry bent heb je een mooi zicht op de harbour bridge met daarachter the opera house. Achter het opera house is the botanic garden van sydney.

1. Herma van Hintum:
    6 december 2016
    Hallo Mireille,

Dat zal inderdaad heel anders zijn. Het rustige platteland en het drukke Sydney.
    Wat heerlijk om zoveel mooie dingen te mogen zien. Geniet er maar van en tot de volgende mail. Veel groeten, Herma
  2. Tjitske:
    14 december 2016
    he vrouwke. gezellig je per ongeluk aan de telefoon te hebben gehad. Op het werk hebben we er lol om gehad en men vond het leuk iets van je te horen. We zijn hier dan ook benieuwd naar je verhaal en je belevenissen. Gek idee hoor dat we je alweer bijna zien.
    geniet nog maar een tijdje
    groetjes tjitske