Dorrigo / fernbrook

24 oktober 2016 - Dorrigo Mountain, Australië

De afgelopen twee weken zijn amazing geweest, heb zoveel geleerd in die korte tijd. Ik moet zeggen dat ik meer begrip heb gekregen voor het boerenvak, jeetje wat is dat hard werken. Afgelopen week twee kalveren overleden doordat ze klaver hadden gegeten en daardoor bepaalde giftige gassen maken en overlijden. Dat is verschrikkelijk vooral voor de moeder. We hebben een nieuw kalf moeten zoeken omdat de moeder de melk kwijt moet. Ze willen vaak niet gemolken worden maar dit zal toch moeten op een of andere manier omdat ze anders vergiftigd. Maar ja dat is niet zomaar gedaan want de moeder en ook het kalf moeten elkaar accepteren. Had geen idee dat het zo in zijn werk ging. Het vel van het overleden kalf wordt eraf gehaald ( alleen het ruggedeelte) die wordt op het nieuwe kalf gebonden zodat de moeder de geur ruikt van haar eigen, in dit geval overleden, kalf en daardoor de kans vergroot dat het nieuwe kalf geaccepteerd wordt. Ik wist niet dat koeien ook huilden om hun kalf, jeetje dat is echt verdrietig en niet alleen de moeder maar ook de rest van de kudde heeft verdriet. We hebben het begraven op de weide met een tractor, valt nog niet mee daar het vulkanische klei grond is.

Vandaag de hele dag bezig geweest met een ander jong kalfje wat ziek was, twee dagen oud. Zo schattig maar ook zooooooo zielig. Ik ben hier helemaal niet goed in. Afgelopen nacht bijna de hele nacht opgezeten bij het kalfje om het warm te houden en af en toe drinken te geven. Ennuh....... ondergescheten worden. Tja dat hoort er allemaal bij hihi. Ik heb wel in de gaten dat het hard werken is en heel veel zorgen. Vandaag ongeveer 30 koeien bijeen  moeten drijven in een paddock om een drankje geven. Ik wordt er zo langzamerhand bedreven in haha. Als ik zo tussen die kudde sta ben ik altijd bang dat ik getrapt wordt maar wonderwel hoe groot die beesten ook zijn het is nog nooit gebeurt. Ik kan wel zeggen dat geen dag hetzelfde is en ook vooral niet saai. Als ik me bedenk wat ik de afgelopen weken allemaal  gedaan heb ben ik best trots op mezelf, dat voor een citygirl. Kippen geslacht en geplukt en kippensoep van gemaakt dode kalfjes van hun huid ontdaan, koeien en stieren opdrijven, ruzie gemaakt met schapen, vriendjes gemaakt met een kolossale, hele lieve stier, gewerkt op een bluegrass festival. Ben blij dat ik dit allemaal mocht meemaken. Volgende week ga ik waarschijnlijk mijn reis vervolgen, ik zal het missen hier.

1. Mariette:
    24 oktober 2016
    He meiske, wat een verhaal zeg. Kan me voorstellen dat dit heftig is. Ik denk wel dat dieren ook gevoelens hebben. Gaat het verder allemaal goed met je? Geniet nog van alles.
  2. Annelies:
    24 oktober 2016
    Hey cowgirl! Volgens mij heb jij je roeping gemist! Waanzinnig wat je allemaal meemaakt. En uh....Dode kalfjes scalperen...brrrrr...voor geen goud! Moedig van je! Geniet van je nieuwe ikke! Liefs @nnelies
  3. Gerard Havenaar:
    Hoi Mireille,

Jij maakt heel wat mee zeg! Leuke dingen maar zo te lezen ook minder leuke dingen. Het blijft natuurlijk wel een geweldige ervaring om daar in Australië deel te mogen nemen aan het dagelijkse leven. Wat mij betreft petje af voor deze "citygirl" zoals je jezelf noemt, misschien kun je beter zeggen "Girl of the world". Geniet er nog met volle teugen van !

Groetjes,

Gerard.
  4. Wilma:
    Hey Mir,
    Ben nu even niet jaloers. Haha. Maar verder super dat je het leuk hebt. Geniet ervan!
    Groetjes van Sarah.
  5. Jack:
    24 oktober 2016
    Hai Mir, dat is toch wel een heel ander leven met andere ervaringen dan hier in ons geregelde leven, wel goed om mee te maken. Hoop dat je straks hier weer kan wennen aan onze alledag. Liefs Jack.
  6. Brigitte:
    24 oktober 2016
    Wat mooi om te lezen, Mir! Een prachtig, mooi en liefdevol avontuur...
  7. Mia en cor:
    24 oktober 2016
    Ooojee.....wat heftig!!! En weer een ervaring rijker....en ik ben wel jaloers lijkt me geweldig om te werken met dieren...en ja dan ma'am je ook minder leuke dingen mee!!! Geniet er nog van...Groetjes Cor en mia
  8. Irma:
    24 oktober 2016
    Hi Mir, wat 'n belevenissen! Niets voor mij zo'n boerderie ;) Nog een paar maandjes te gaan, geniet er nog van!
  9. Raymond:
    24 oktober 2016
    Ja, dat zijn nog eens verhalen. Zou niks voor mij zijn. Petje af meid. Dikke kus van ons x
  10. Odrie:
    24 oktober 2016
    Een echte Mcleod's daughter...
    Hopelijk heeft dat ene westernlesje van Wendy nog wat geholpen...
    Mooi om je avonturen te lezen, krijg zo toch nog een beetje Australië mee :-)
  11. Anja van de Ven:
    25 oktober 2016
    Wauw, jij maakt echt wat mee daar. Wel heftige dingen soms, ik weet niet of ik het zou kunnen. Maar wel heel bijzonder om het te ervaren.
  12. Joska Borneman:
    25 oktober 2016
    WoW Mireille wat een ervaring! Dit is echt geweldig ook al is het heel verdrietig, maar dit maak je hier niet mee. En dit pakken ze je nooit meer af! Hopelijk kun je het snel een plekje geven, want dit doet toch veel met je. En ga je weer naar je volgende avontuur
  13. Lianne:
    28 oktober 2016
    Lieve Mir, wat een boel belevenissen! Ervaringen die je nooit zal vergeten.... Aan het lezen van je verhalen, proef je jouw enthousiasme. Ben benieuwd wat je in je vervolg reis gaat meemaken, geniet ervan cowgirl! Xxx
  14. Roos:
    28 oktober 2016
    Wow... Wat een avontuur!! Geweldig om het zo allemaal te volgen. Veel leuke, maar ook minder leuke dingen beleven. That's life!

Werkse, maar GENIET vooral!

Dikke knuffel.

Roos